Dagens Ord, 1 Mars

Jag var i Stockholm igår och jag och några kompisar i Stockholm besökte naturhistoriska för jag har aldrig varit på cosmonova och dom tyckte att jag borde få se det. Vi gick dessutom runt lite inne i muséet och inne på utsällningen "rainbow animal" hittade vi ett ord som var väldigt roligt. Ordet var diddling.

Det fanns en liten informationstext om diddling, och det stod så här:
"Genom att lägga sina ömtåligaste kroppsdelar i en annans hand och ibland genom att stimulera varandras penisar, stärker hanmakaker den inbördes tilliten och sammanhållningen.

Beteendet är så vanligt att forskarna gett det ett namn: diddling. Diddling är inte heller okänt bland människor. Hos vissa folkgrupper i Australien och på Nya Guinea har man svurit trohet genom att lägga sin penis i varandras händer. Ordet testificatio - “att vittna” på latin, har förmodligen samma ursprung som ordet testikel."


Diddling är tydligen vanligt bland apor men förekommer också hos människor. Det stod bland annat att vissa stammar i Australien håller på med detta. Jag ska försöka övertala några killkompisar att diddla med mig så vi kan stärka vår sammanhållning och tilliten inom gruppen.

Kommentarer
Sammansatt av: Anonym

Do it och filma det!

2009-03-01 @ 16:53:51
Sammansatt av: Anna

Haha det lär ju bli väldigt omtyckt!!!

2009-03-09 @ 15:51:31
URL: http://wampyr.blogg.se/

Sätt ihop dina ord till meningar här och låt oss andra få se vad du åstadkom:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Orden:

Trackback
RSS 2.0